Zoeken

Social media links

Volg ons op:

linkedin

twitter

EHBO f

  • Weet wanneer je 112 moet bellen!

Banner - Organisatie

EHBO afbeelding-02

Banner - Boek

EHBO coverLeD 2016 bijgesneden 240x240

Banner - Cursussen

cursussen

Banner - Informatie

EHBO afbeelding-03

01. Heb ik een email adres nodig om deel te nemen?

Ja, voor het inloggen in de cursus is een (persoonlijk) e-mailadres noodzakelijk. Wijzigingen van wachtwoord e.d. moet u zelf kunnen bevestigen.

02. Hoe lang duurt de internetcursus?

De cursus is opgebouwd uit 11 hoofdstukken met een gemiddelde tijdsduur van ca. 30 minuten. Iedereen kan zelf het studietempo bepalen. U kunt bij aanvang gebruik maken van de studiewijzer om uw studie voor de komende 30 dagen te plannen. De studiewijzer vindt u op uw persoonlijke pagina.

03. Hoe lang is het Certificaat EHBO Theorie geldig?

Het certificaat is 1 jaar geldig. Ons advies is om binnen zes maanden na het behalen van het certificaat de praktijklessen te volgen en examen te doen.

04. Krijg ik tijdens de online cursus begeleiding van een docent?

Nee, de internetcursus EHBO is zelfstudie. U stuurt dus geen huiswerk in, maar u kunt uw kennis testen aan de hand van de toetsvragen. Het automatische leersysteem controleert de antwoorden en geeft aan welke goed of fout zijn. De foute antwoorden kunt u vervolgens zelf verder nakijken. Als u bv. bij een vereniging deelneemt aan een (praktijk)cursus is overleg over de lesstof tijdens een cursusavond uiteraard goed mogelijk.

05. EHBO leren via internet: is dat wel wat?

Jazeker, maar uitsluitend als het om de theorie (!) gaat. EHBO bestaat voor een belangrijk deel uit kennis. En alle kennis leer je via internet zelfs beter, zo blijkt uit onderzoek. Maar hulpverlener ben je pas als ook de nodige praktijklessen zijn gedaan.

06. Algemene Voorwaarden

Onderaan elke pagina van de website van Iedereen EHBO ziet u de link staan naar de Algemene Voorwaarden van Iedereen EHBO.

07. Privacy richtlijnen

Onderaan elke pagina van de website van Iedereen EHBO staat de link staan naar de Privacy richtlijnen.

08. Mijn tegoedbon werkt niet. Wat is er fout?

Heeft u de tegoedbon in het juiste vakje ingevuld? Ga na of de letter O (van Otto) en het cijfer 0 (nul) misschien verwisseld zijn. De tegoedbon bestaat uit een cijfer- en lettercombinatie.

09. Hoe log ik in op de cursus?

U kunt inloggen als u zich ingeschreven heeft en de tegoedbon heeft ingevuld in het inschrijfformulier. Nadat u de cursus heeft besteld, gaat u naar de inloggen met tegoedbon.

10. Wachtwoord vergeten

Bij het inlogscherm klikken op 'wachtwoord vergeten'.

11. Kan ik mijn wachtwoord telefonisch opvragen?

Nee, dat kan niet vanwege het beschermen van gegevens van cursisten.

12. Ik kan niet inloggen

Let op of naam en wachtwoord goed gespeld zijn. Soms hebben cursisten zich aangemeld met verschillende gebruikersnamen. De cursus kan alleen gevolgd worden met de gebruikersnaam waarmee bij het begin van de cursus ook de activering is gedaan.

13. Gebruikersnaam vergeten

Bent u de gebruikersnaam vergeten? Vul het contactformulier op de website in, met alle gegevens, het gebruikte e-mailadres ten tijde van uw registratie. Ook dat kwijt? Dan is het nodig uw persoonlijke gegevens en een kopie van uw identiteitsbewijs per mail of per post toe te sturen. Daarna stuurt Iedereen EHBO u nieuwe gegevens. Deze procedure is nodig om misbruik te voorkomen.

14. Wat gebeurt er als ik de eindtoets niet haal?

U mag binnen de termijn van 30 dagen de cursus net zo vaak doen als u wilt en ook de toets net zo vaak als u wilt. Uiteindelijk moet de kennis zo goed in uw hoofd zitten dat u de toets kunt halen.

15. Bij het opnieuw maken van de eindtoets blijven mijn eerdere antwoorden staan. Hoe kan dat?

Dit heeft te maken met het feit dat uw computer bepaalde zaken onthoudt. Voordat u de eindtoets nogmaals maakt, kunt u het beste even uitloggen uit de cursus, vervolgens uw internetbrowser even afsluiten en dan opnieuw opstarten.

16. Kan ik mijn cursus verlengen?

Het kan gebeuren dat u door omstandigheden niet in staat bent geweest om uw cursus binnen 30 dagen af te ronden. In principe kunt u uw cursus niet zo maar verlengen, maar u kunt een verzoek voor verlengen indienen via het contactformulier of via het secretariaat van de Nationale Bond, die e.e.a. dan verder voor u afwikkelt.

17. Kan ik de cursus tussentijds stopzetten?

Nee, dat is niet mogelijk. Mocht u door overmacht niet in staat zijn om de cursus af te maken, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Iedereen EHBO via het contactformulier.

18. Hoe ontvang ik mijn Certificaat?

Nadat u bent geslaagd kunt u het Certificaat zelf downloaden. Het wordt dus niet per post toegezonden.

19. Adreswijziging doorgeven

Stuur uw nieuwe adres via het contactformulier. Het is belangrijk dat u het e-mailadres opgeeft waarmee u zich geregistreerd heeft. Alleen dan mag door de administratie een wijziging worden uitgevoerd.

20. e-mailadres wijzigen

Stuur uw nieuwe e-mailadres naar ons via het contactformulier. Het is belangrijk dat u het e-mailadres opgeeft waarmee u zich geregistreerd heeft. Alleen dan mag door de administratie een wijziging worden uitgevoerd.

21. 'Cookies', hoe moet dat?

Het probleem (cookies accepteren) ligt meestal aan de instellingen van uw browser. Uw browser blokkeert blijkbaar zogenaamde "cookies" waardoor uw sessienummer (het unieke nummer van inloggen op de cursus) niet kan worden onthouden. Op de website van Iedereen EHBO wordt bij het onderdeel 'vragen' uitgebreid aandacht besteed aan dit onderwerp. Daar wordt stap voor stap uitgelegd wat u dan moet doen.

22. Klachten

Wij streven ernaar u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Het kan echter voorkomen dat u niet tevreden over ons bent. Als dat gebeurt, horen we dat graag van u. U kunt daartoe in eerste instantie contact opnemen met de klantenservice van Iedereen EHBO via het contactformulier Het kan zijn dat de behandeling van de klacht enige tijd in beslag neemt. Zo nodig houden we u tussentijds op de hoogte van de voortgang in de behandeling.

Bent u met de reactie per e-mail niet tevreden, dan kunt u een brief sturen naar Iedereen EHBO, afdeling Kwaliteitsbeheer, Postbus 931, 3000 AX Rotterdam. Neem in die brief de omschrijving van uw klacht op en stuur kopieën van relevante informatie mee. U krijgt ook dan in elk geval een ontvangstbevestiging zodra wij uw klacht hebben ontvangen. De afdeling Kwaliteitsbeheer beoordeelt uw klacht opnieuw, en komt in beginsel binnen één maand met een antwoord. Via de website kunt u de algemene voorwaarden terugvinden.